Loading...

Україна поставить Туреччині близько 500 двигунів на понад $600 мільйонів

Український виробник «Івченко-Прогрес» поставить збройним силам Туреччини понад 500 двигунів на понад 600 мільйонів доларів. Про це пише Defense Express.

Akinci (Акинджи) стане першим спільним проектом України та Туреччини

Компанія «Івченко-Прогрес» вже має досвід співпраці з турецькою стороною, так 6 грудня важкий безпілотник Akinci, розробки Baykar та оснащений українськими двигунами АІ-450Т, здійснив перший політ. БПЛА Akinci (Акинджи) пробув у повітрі 16 хвилин і здійснив плавну автоматичну посадку.

Важкий безпілотник Akinci

Однією з головних особливостей Akıncı є те, що його можна оснастити широким спектром боєприпасів, які застосовують у звичайній авіації. Зокрема, і далекобійними крилатими ракетами SOM турецької компанії Roketsan, здатними знищувати цілі на відстані близько 250 кілометрів.

БПЛА зможе здійснювати політ на висоті 12 200 м і нести до 900 кг озброєння на зовнішніх підвісках і до 450 км у внутрішніх відсіках фюзеляжу.

Розмах крил БПЛА Akinci становить 20 м, максимальна злітна вага — 4500 кг. Очікуваний час польоту — до 24 годин. Серед номенклатури озброєння Akinci — керовані ракети і бомби, системи радіоелектронної розвідки і боротьби.

Видання додає, що з 2021 до 2030 року Україна має поставити до Туреччини турбогвинтові двигуни АІ-450 до оперативно-стратегічного безпілотника Akinci та модернізовані турбореактивні АІ-25 – до перспективного безпілотного винищувача. Загалом за десять років має бути проставлено понад 500 двигунів вартістю у понад 600 мільйонів доларів.

Згідно контракту Туреччина замовила турбореактивний двигун АІ-35 для своїх крилатих ракет, ескізний проект якого був розроблений підприємством в ініціативному порядку наприкінці 2016 року. Роботи по створенню двигуна розпочались у середині 2015-го року. Робоче проектування двигуна АІ-35 розпочалось у січні 2017 року та був випущений комплект креслень повнорозмірного двигуна.

Цей двигун окрім як у якості рушія для крилатої ракети також може використовуватися на безпілотних літальних апаратах та літальних апаратах загального призначення.

Довідка: SOM (тур. Stand-off Mühimmat Seyir Füzesi) – турецька крилата ракета великої дальності, розроблена Науково-дослідним і конструкторським інститутом оборонної промисловості Ради Туреччини з науково-технічним дослідженням TÜBİTAK-SAGE. Вперше була показана на святкуванні 100-річчя Військово-повітряних сил Туреччини на військовій базі в Ізмірі 4 червня 2011 року. Є першим зброєю Туреччини для знищення далеких цілей. Радіус ураження становить 200-250 кілометрів.

SOM – турецька крилата ракета великої дальності

По конструкції ракета досить компактна, загальна маса дорівнює 590 кілограмам, 230 з яких становить бойова частина. SOM здатна здійснювати атаку на стаціонарні і рухомі цілі. У рух ракету призводив початково французький турбореактивний двигун Microturbo TRI 40, який буде замінено на український АІ-35 від ДП “Івченко-Прогрес”. Ракета розрахована на запуск з повітря, землі і з моря. Наведення здійснюється за допомогою GPS-системи з кореляцією по контуру рельєфу місцевості (система TRN), додатково встановлена ​​система INS, на випадок спроби противника ставити перешкоди сигналам GPS. Наведення на фінальній стадії здійснюється за допомогою інфрачервоної матриці, що порівнює параметри об’єкта з закладеними в пам’яті ракети. Ракета може бути запрограмована на атаку цілі під різними кутами з метою забезпечення необхідної ефективності ураження. У розробці знаходяться 4 модифікації ракети, серед яких модель з онлайн-обміном даними, яка дозволить керувати курсом ракети в польоті.

Ракета розроблена для Збройних сил Туреччини. Основними носіями ракети стануть багатоцільові винищувачі F-16, що знаходяться на озброєнні Туреччини. SOM також буде включена в комплект озброєння винищувачів п’ятого покоління F-35, які Туреччина планує закупити.

Інформація публікується з відкритих джерелhttps://defence-ua.com/

Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *